Informace zveřejněné podle zákona č. 106/1999 Sb.
Informace podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zveřejněné podle vyhlášky č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura poskytovaných informací.1. Název
2. Důvod a způsob založení
V právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 20 odst. 1 a 2, zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Posláním města je zajištění veřejné správy na svém území. Městský úřad v Novém Městě pod Smrkem je také pověřen výkonem přidělené státní správy (přenesená působnost, úřad II. typu) pro obce Nové Město pod Smrkem, Jindřichovice pod Smrkem a Lázně Libverda.
Město je spravováno zastupitelstvem města, které je nejvyšším orgánem v samostatné působnosti. Zastupitelstvo má 17 členů, kteří jsou voleni občany ve volbách do zastupitelstev obcí. Výkonným orgánem v samostatné působnosti je 5 členná rada města, volená zastupitelstvem města. Starosta zastupuje město navenek a stojí v čele městského úřadu.
3. Organizační struktura
organizační struktura MěÚ (web)
organizační struktura MěÚ (PDF)
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Palackého 280
463 65 Nové Město pod Smrkem
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Palackého 280
463 65 Nové Město pod Smrkem
4.3 Úřední hodiny
pondělí | 7:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
středa | 7:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
O tom, zda-li je v hlavní budově přítomen pracovník nebo starosta a místostarosta i v neúřední dny, se může občan mj. dozvědět pokud použije tlačítka umístěná u druhých dveří při vstupu na MěÚ.
4.4 Telefonní čísla
sekretariát: | 482 360 320 |
starosta: | 482 360 321 |
místostarosta: | 482 360 322 |
tajemník: | 482 360 323 |
4.5 Čísla faxu
4.6 Adresa internetové stránky
4.7 Adresa e-podatelny
4.8 Další elektronické adresy
5. Případné platby lze poukázat
Na pokladně městského úřadu v hotovosti nebo prostřednictvím platebního terminálu přijímajícího platební karty.
6. IČ
7. DIČ
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
9. Žádosti o informace
10. Příjem žádostí a dalších podání
11. Opravné prostředky
12. Formuláře
13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací
14. Předpisy
- zákon ústavní č. 1/1993 Sb., Ústava ČR,
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení),
- zákon č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích,
- zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících,
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád,
- zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich,
- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích,
- zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích,
- zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád,
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
- zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon),
- zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel),
- zákon č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách,
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech,
- zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
- zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů,
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
vše ve znění pozdějších předpisů.
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
14.2 Vydané právní předpisy
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
16.2 Výhradní licence
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.